نوشته شده توسط : علی رسولی

بیمه بدنه خودرو لزوماً گران‌قیمت نیست و می‌توان به طور جدی به خرید آن فکر کرد؛ اما مشکل بعدی شاید پیگیری خرید این بیمه باشد و خیلی از افراد فرصت این کار را نداشته باشند. راه‌حل این کار خرید آنلاین بیمه بدنه است. بیمیتو سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. با استفاده از بیمیتو می‌توان شرایط و قیمت بیمه بدنه ایران، البرز و پاسارگاد را مشاهده کرد، بیمه بدنه مناسب را انتخاب و نسبت به خرید آنلاین آن اقدام کرد.

برای خرید بیمه بدنه به روش سنتی باید درخواست بیمه بدنه به نماینده بیمه مورد نظر خود را بدهید، نماینده یک کارشناس به محل اعزام می‌کند تا خودرو شما را بازدید کند. پس از بازدید قیمت بیمه بدنه را به شما اعلام می‌کند. با این روش شما نمی‌توانید درباره قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف به‌سادگی اطلاعات کسب کنید؛ زیرا برای استعلام قیمت از هر شرکت بیمه باید ابتدا درخواست بدهید و هر یک برای شما کارشناسی برای بازدید اعزام کند.

بیمه بدنه خودرو صفر

نحوه محاسبه خسارت بیمه بدنه



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی

شرکت‌های بیمه برای بیمه‌گزاران تخفیف‌های متنوعی در نظر می‌گیرند و عوامل زیادی در کاهش دادن قیمت بیمه بدنه تأثیرگذارند. در اینجا قصد داریم به برخی از تخفیف‌های بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف اشاره کنیم؛

هیات‌علمی: اگر شما عضو هیات‌علمی دانشگاه باشید می‌توانید از بعضی شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه خود تخفیف بگیرید.

ایثارگری: اگر شما سابقه ایثارگری داشته باشید بابت این موضوع تخفیفی از جانب بعضی از شرکت‌های بیمه شاملتان می‌شود.

منطقه آزاد: اگر ساکن مناطق آزاد باشید و از خودروی خود در این محدوده استفاده کنید، تخفیفی از جانب بعضی شرکت‌های بیمه شامل شما می‌شود.

تخفیف بیمه بدنه: اگر از بیمه بدنه خود در سال‌های قبل استفاده نکرده باشید، برای تمدید آن خود می‌توانید از تخفیف بهره‌مند شوید.

تخفیف بیمه شخص ثالث: بعضی از شرکت‌های بیمه به بیمه‌گزاران بیمه شخص ثالث خود هنگام خرید بیمه بدنه تخفیف می‌دهند.

تخفیف بیمه عمر: بعضی از شرکت‌های بیمه درصورتی‌که متقاضی بیمه بدنه دارای بیمه عمر از همان شرکت بیمه باشد، تخفیفی هنگام خرید بیمه بدنه برای وی در نظر می‌گیرند.

تخفیف حساب بلندمدت: درصورتی‌که متقاضی بیمه بدنه در بانک مربوط به همان بیمه، حساب سپرده بلندمدت داشته باشد ممکن است از جانب شرکت بیمه تخفیفی برای وی لحاظ می‌شود. برای مثال اگر متقاضی بیمه بدنه از شرکت بیمه پاسارگاد باشید و در بانک پاسارگاد حساب سپرده بلندمدت داشته باشید.

تخفیف خودرو صفرکیلومتر: بعضی از شرکت‌های بیمه خودروهای صفرکیلومتر را از تخفیف‌هایی بهره‌مند می‌کنند.

تخفیف خودرو وارداتی: برای خودروهای وارداتی هم بعضی از شرکت‌های بیمه تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند.

علاوه بر تمام این تخفیف‌ها، شرکت‌های بیمه به صورت دوره‌ای تخفیف‌هایی برای متقاضیان بیمه بدنه در نظر می‌گیرند.

تخفیف بیمه بدنه پارسیان

تخفیف بیمه بدنه دانا



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی
بیمه در زندگی ما با مفاهیم تلخ و وقایع ناگوار گره خورده است. بیمه برای زمان تصادف است، برای زمان آسیب‌دیدگی و جراحت است؛ اما این وقایع ناگوار واقعیت‌های زندگی هستند و ممکن است در زندگی خود با آن‌ها روبرو شویم. بیمه در صورت بروز این خسارات از ما پشتیبانی می‌کند و هزینه خسارات به وجود آمده را پرداخت می‌کند.
 
بیمه ثالث یا همان بیمه شخص ثالث بیشترین بیمه‌ای است که با آن درگیر هستیم. تمام افراد صاحب خودرو ملزم به داشتن این بیمه هستند و غالباً سالانه این بیمه را خریداری می‌کنند.اغلب افراد برای خرید بیمه شخص ثالث خود به یک نماینده بیمه مراجعه کرده و بیمه‌نامه خود را خریداری می‌کنند. سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا همواره بهترین بیمه شخص ثالث را خریداری می‌کنیم؟ اصلاً مهم است که بهترین بیمه را خریداری کنیم یا نه؟
واقعیت این است که اغلب افراد به کیفیت ارائه خدمات بیمه خود توجهی نمی‌کنند. این موضوع تا زمانی که بیمه‌گزار دچار حادثه نشود مشخص نمی‌گردد اما در صورت بروز حادثه، کیفیت ارائه خدمات شرکت بیمه خیلی مهم است. بیمه نامه شخص ثالث اتومبیل شما اگر بیمه‌ای با سطح توانگری پایین باشد، نمی‌تواند در صورت بروز حادثه خسارت وارد شده را جبران کند یا اگر در صورت بروز حادثه، مبلغ خسارت را کمتر از مقدار واقعی پرداخت کند موجب نارضایتی بیمه‌گزار خواهد شد.
 


:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی

کافی است یک‌بار در سطح شهر قدم بزنید و کمی به اطراف خود نگاه کنید. نمایندگی بیمه ایران، دفتر بیمه البرز، شعبه بیمه پاسارگاد، مرکز پرداخت خسارت بیمه سامان و اسامی مختلفی که در جای‌جای شهر می‌بینید که خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهند. شاید برای شما هم سؤال شده باشد که هنگام تمدید بیمه شخص ثالث به کدام‌یک از این دفاتر باید مراجعه کنم یا اینکه بهترین بیمه شخص ثالث را کدام شرکت بیمه ارائه می‌دهد. اصلاً بیمه شخص ثالث این شرکت‌ها با یکدیگر تفاوتی دارد یا خیر؟

کدام بیمه شخص ثالث را بخرم؟

زمانی بین کلی شرکت بیمه سردرگم می‌شویم که نتوانیم بیمه خوب را تشخیص دهیم. بهترین بیمه شخص ثالث ویژگی‌هایی دارد که اگر آن‌ها را بدانیم انتخاب ما ساده می‌شود. ویژگی‌های یک بیمه شخص ثالث خوب به شرح زیر است:

  • قیمتش مناسب باشد: اکثر افراد دنبال بیمه ارزان هستند ولی ارزانترین بیمه شخص ثالث  الزاماً بهترین بیمه نیست. اما یک بیمه شخص ثالث خوب باید قیمت مناسبی هم داشته باشد.
  • سطح توانگری بالایی داشته باشد: سطح توانگری شرکت بیمه توانایی آن شرکت در پرداخت خسارت به بیمه‌گزار است. موقع بروز حادثه اگر شرکت بیمه توانایی پرداخت خسارت را نداشته باشد نمی‌تواند آن را پرداخت کند. لذا یک بیمه شخص ثالث خوب را باید از شرکتی خرید که سطح توانگری مالی بالایی داشته باشد.
  • تعداد شعب پرداخت خسارت: یک بیمه شخص ثالث خوب را باید از شرکتی خرید که تعداد شعب پرداخت خسارت زیادی داشته باشد. اگر بیمه‌گزار دچار خسارت شود و تعداد شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه کم باشد، ممکن است در روند پیگیری خسارت دچار مشکل و دردسر شود. مخصوصاً در شهرستان‌هایی به‌جز تهران این موضوع خیلی مهم است. بعضی از شرکت‌های بیمه ممکن است در شهر شما اصلاً مرکز پرداخت خسارت نداشته باشند.
  • رضایت از مبلغ پرداختی خسارت: یکی دیگر از موارد مهم درباره شرکت بیمه‌ای که از آن بیمه شخص ثالث می‌خرید این است که بدانید کسانی که قبلاً از آن شرکت بیمه خسارت گرفته‌اند چقدر از مبلغ دریافتی راضی بودند. رضایت از مبلغ دریافتی از همه شرکت‌های بیمه یکسان نیست و هنگام خرید بیمه شخص ثالث باید این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • زمان پاسخگویی به شکایات: در روند دریافت خسارت یا خرید بیمه ممکن است مواردی پیش بیاید که منجر به شکایت شما شود. اینکه چقدر طول می‌کشد تا شرکت بیمه به شکایت شما رسیدگی کند بسیار مهم است. پس یک بیمه شخص ثالث خوب بیمه‌ای است که در صورت بروز شکایت به شرکت بیمه، به‌سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد و مشکل به وجود آمده در کمترین زمان ممکن حل شود. این مورد نیز در شرکت‌های بیمه مختلف ممکن است متفاوت باشد.

با دانستن این موارد دیگر می‌توان بیمه شخص ثالث خوب را تشخیص داد و انتخاب را برایتان راحت می‌کند. یک بیمه شخص ثالث خوب قطعاً بیمه‌ای است که قیمت مناسبی داشته باشد، سطح توانگری بالایی داشته باشد، تعداد شعب پرداخت خسارت زیادی داشته باشد، مشتریان از مبلغ پرداختی خسارت آن راضی باشند و به‌سرعت به شکایات ما رسیدگی کند. خب سؤال اینجا است که این بیمه را چگونه باید پیدا کنیم و چگونه می‌توان فهمید که یک بیمه شخص ثالث این ویژگی‌ها را دارد یا خیر.

محاسبه بیمه شخص ثالث



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی

بارها پیش آمده است که در حوزه بیمه عمر اسامی مختلفی بشنویم. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه عمر و پس‌انداز، بیمه عمر و بازنشستگی و اسامی دیگری که درباره بیمه عمر شنیده‌ایم؛ اما از بین این همه بیمه عمر کدام‌یک برای ما مناسب‌تر است؟ این انواع بیمه عمر چه فرقی با یکدیگر دارند؟

یمه جامع زندگی، بیمه تمام عمر، بیمه عمر زمانی و... انواع بیمه عمر محسوب می‌شوند که بعضاً دارای تفاوت‌هایی در ماهیتشان هستند؛ اما بیمه مستمری و بازنشستگی بیمه ایران ، بیمه مان ایران و سایر بیمه‌هایی که در نام آن‌ها سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و مستمری وجود دارد دارای ماهیت مشابهی هستند و فقط در مواردی جزئی با یکدیگر تفاوت دارند.

بهترین نوع بیمه عمر در بیمه ایران طرح مان بیمه ایران است. این طرح جامع‌ترین طرح بیمه ایران محسوب می‌شود و بیشترین مزایا را در بین سایر بیمه‌های عمر ایران دارد. منظور از مزایا، پوشش‌های ارائه شده توسط این بیمه و همچنین سقف تعهدات آن‌ها است.

بیمه عمر مان ایران

بهترین بیمه عمر ایران

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی
بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در کل بیمه‌ای است که علاوه بر پوشش‌های بیمه‌ای، امکان سرمایه‌گذاری را هم در اختیار بیمه‌گزار قرار می‌دهد. شرایط بیمه عمر پاسارگاد به این صورت است که در طول مدت قرارداد بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه از سودهای بیمه عمر بهره‌مند می‌شود؛ همچنین می‌تواند از پوشش‌های این بیمه نیز در مواقع ضروری استفاده کند. بیمه عمر پاسارگاد دارای یک پوشش اصلی و چند پوشش فرعی و اختیاری است. پوشش اصلی این بیمه فوت است. درصورتی‌که در طول قرارداد بیمه عمر، بیمه‌گزار فوت کند، سرمایه فوت به ذی‌نفعان وی تعلق می‌گیرد. ذی‌نفعان در ابتدای قرارداد توسط فرد بیمه‌گزار انتخاب و مشخص می‌شوند. اگر هم بیمه‌گزار ذی‌نفعان خود را مشخص نکند، سرمایه فوت مطابق قانون ارث به وراث وی تعلق می‌گیرد. پوشش‌های اختیاری این بیمه نیز شامل امراض خاص، فوت بر اثر حادثه و... است. هر چه بیمه‌گزار پوشش‌های بیشتری انتخاب کند سود سرمایه‌گذاری او کمتر شده ولی در عوض در برابر بعضی حوادث و مخاطرات زندگی تحت پوشش خواهد بود. 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی

اتفاق بزرگی که در چند وقت اخیر شاهد آن بودیم افزایش قیمت خودرو بوده است. این افزایش قیمت‌ها در سال 97 در بعضی از ماشین‌ها حتی تا 3 برابر بوده است. این موضوع از این جهت نگران‌کننده است که قدرت خرید ما کمتر شده است و شاید به این زودی‌ها دیگر نتوانیم ماشین خودمان را تعویض کنیم. یک نگرانی دیگری که این موضوع دارد و شاید از نگرانی قبلی مهم‌تر باشد این است که موقع تصادف‌ها و بروز خسارت هم ضرر مالی بیشتری نسبت به قبل وارد می‌شود. یعنی اگر پارسال در یک تصادف 5 میلیون تومان ماشینمان خسارت می‌خورد امسال در همان تصادف بیش از 10 میلیون تومان خسارت مالی وارد می‌شود.

با این اوصاف در درجه اول مراقب باشید تا حد امکان تصادف نکنید؛ اما از آنجایی که حادثه اجتناب‌ناپذیر است و شاید بعضی وقت‌ها شما مقصر نباشید بنابراین علاوه بر احتیاط، باید برای زمان حادثه هم چاره‌ای اندیشید. در ادامه می‌خواهیم بیمه بدنه را به شما معرفی کنیم و ببینیم در این بیمه با پرداخت چقدر حق بیمه می‌توانیم در برابر حوادث، ماشین خود را بیمه کنیم.

چیزی که اینجا مهم است این است که آیا قیمت بیمه بدنه  نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد به‌صرفه است و خدمات این بیمه ما را مجاب به خرید می‌کند یا نه. پوشش‌ها و خدماتی که این بیمه ارائه می‌کند عبارت است از:

جبران خسارت ناشی از تصادف (با جسم ثابت و متحرک)
آتش‌سوزی یا انفجار ناشی از حادثه
سرقت کلی خودرو

پس بیمه بدنه در برابر تصادفی که مقصرش شما باشید، سرقت ماشین و آتش‌سوزی و انفجار ناشی از حادثه جبران خسارت می‌کند. بنابراین با داشتن بیمه شخص ثالث و بدنه دیگر لازم نیست نگران تصادف و خسارت باشیم. این 2 بیمه در برابر تمام خسارت‌ها و تصادف‌ها، چه شما مقصر باشید چه زیان‌دیده، جبران می‌کنند.

نحوه محاسبه بیمه بدنه

استعلام بیمه با پلاک ماشین



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی

یکی از ساده‌ترین معیارهایی که می‌شود برای خرید بیمه بدنه در نظر گرفت این است که در برابر پرداخت چقدر حق بیمه، شرکت بیمه چه مقدار خسارت می‌پردازد. محاسبه بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد و همچنین رویکرد شرکت‌های بیمه در برابر پرداخت خسارت هم می‌تواند یکسان نباشد. اگر بخواهیم مثالی بزنیم برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که ارزش حدودی آن در بازار حدود ۱۰۰ میلیون تومان باشد یکی از بیمه‌های همکار با حق بیمه حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و بیمه ما با حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن را بیمه می‌کند. تا اینجا حق بیمه ما ۲۰۰ هزار تومان گران‌تر است. آن بیمه همکار در لوازم غیر فابریک تا ۱۰% ارزش خودرو خسارت داده ولی بیمه ما تا ۵% ارزش خودرو در لوازم غیر فابریک خسارت پرداخت می‌کند. بنابراین در این حالت خاص آن بیمه همکار با حق بیمه کمتر پوشش بیشتری در لوازم غیر فابریک نسبت به بیمه ما ارائه می‌دهد.

بیمه پژو 206

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی

اشتباه نکنید بیمه بدنه فقط برای جبران خسارت‌های واردشده به بدنه خودرو نیست در واقع دامنه پوشش‌های بیمه بدنه گسترده بوده و شما حتی می‌توانید برای جبران خسارات ناشی از سرقت خودرو از شرکت بیمه غرامت دریافت کنید به این پوشش، بیمه سرقت گفته می‌شود. پوشش‌های بیمه بدنه به 2 دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خسارات ناشی از خطرات زیر را جبران می‌کند:

سرقت کلی خودرو

برخورد خودرو به یک جسم

واژگونی و سقوط خودرو

آتش‌سوزی،آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی اصلی همراه آن

پوشش‌های فرعی بیمه بدنه، یک تیر و چند نشان

پوشش‌های بیمه بدنه تنها به موارد گفته شده محدود نمی‌شود بلکه افراد می‌توانند برای خطرات بیشتری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. برای این کار کافی است پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را خریداری کنند  این پوشش‌ها با پرداخت اندکی حق بیمه اضافی قابل دریافت است. 

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی رسولی

کمتر از 10% مردم ایران بیمه عمر دارند؛ درحالی‌که هر فرد کانادایی و ژاپنی به‌طور متوسط 5 بیمه عمر دارند. دلیل این تفاوت زیاد بین مردم کشور ما و آن‌ها شاید عدم اطلاعات کافی درباره این بیمه و ناشناخته بودن آن باشد. بیمه‌های زندگی انواع مختلفی دارند که هر یک کاربردهای مختص خود را دارند. بد نیست با انواع این بیمه و پرکاربردترین آن آشنا شویم و ببینیم این بیمه چه خدماتی ارائه می‌دهد که در خارج از کشور این‌قدر طرفدار دارد.

چند نوع بیمه عمر داریم؟

بیمه عمر دارای انواع مختلفی است. معروف‌ترین و جامع‌ترین نوع آن بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است. این بیمه در شرکت‌های مختلف می‌تواند با نام‌های دیگر مثل بیمه عمر آتیه ، بیمه عمر زنان خانه‌دار و... نیز ارائه شود اما ماهیت همه آن‌ها یکسان است. این بیمه همان‌طور که از نام آن مشخص است هم قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و هم مانند سایر بیمه‌ها در برابر خطراتی از بیمه‌گزار پشتیبانی می‌کند و در صورت وقوع حادثه، خسارت پرداخت می‌کند. حال که بحث سرمایه‌گذاری این بیمه مطرح شد بد نیست ببینیم سود این سرمایه‌گذاری چقدر است و بابت خرید بیمه عمر چقدر سود عایدمان می‌شود.

سود سرمایه‌گذاری در بیمه عمر

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری 2 نوع سود دارد: سود تضمینی و سود مشارکت منافع.

سود تضمینی بیمه عمر مقدار مشخص و تعیین‌شده‌ای دارد و معمولاً بین شرکت‌های مختلف بیمه یکسان است. مقدار این سود معمولاً در 2 سال اول قرارداد 16%، در 2 سال دوم 13% و پس از آن 10% می‌شود.

سود مشارکت منافع سود حاصل از سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و نهادهای مختلف است. بسته به اینکه شرکت بیمه با استفاده از حق بیمه‌های بیمه‌گزاران کجا سرمایه‌گذاری کند، سود حاصل از آن می‌تواند متفاوت باشد. مقدار این سود در پایان قرارداد مشخص نیست و هرسال توسط مجمع عمومی هر شرکت بیمه تعیین می‌شود.

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()